De laatste dagen van Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu De laatste dagen van Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu

De laatste dagen van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Christian & Melanie

15 Maart 2015 | Thailand, Chiang Rai

De laatste dagen van Thailand hebben we doorgebracht in Chiang Rai en nu zijn we nog een halve dag in Chiang Khong. Vanuit hier zullen wij de oversteek gaan maken naar Laos, maar nu eerst over Chiang Rai.
Pas rond 23:00 zijn we in Chiang Rai aangekomen. Gelijk zijn we naar ons hotel gegaan en zijn we heerlijk in slaap gevallen. De volgende dag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Uitgeslapen, onze was naar de wasserette gebracht, wat rondgelopen, film gekeken, nog een uurtje geslapen en 's avonds ons nog even vermaakt op de nachtmarkt.
Vanmorgen zijn we wel lekker vroeg opgestaan om de white temple te bewonderen. Dit was toch even een andere tempel dan anders! Opvallend waren de doodskoppen en de vele handen die uit de grond staken. Het leek wel de tempel van de dood, maar wat het vooral was is een toeristische trekpleister. Het was een schitterende tempel van wit porselein vol glittersteentjes met een hoop sierlijke vormen. Ook daar omheen waren mooie gebouwen en andere bezienswaardigheden te bewonderen, zoals een geldput en zelfs een mooi wc gebouw. Na deze 2 weken hebben we alles gezien wat we hebben willen zien en is het bijna tijd om Thailand te gaan verlaten. Vanmiddag zijn we met de bus naar Chiang Khong gegaan om vanuit hier morgen de oversteek te maken naar Laos. In Laos zullen we de slowboat opgaan voor twee dagen om in de bewoonde wereld van Laos te komen. We zijn erg benieuwd wat ons is Laos te wachten staat. Ons plan was om Laos te beginnen met de Gibbon Experience. Een tocht door de jungle, zowel lopend als met ziplijnen. Helaas hebben we na de recensies te hebben gelezen moeten besluiten om dit niet te gaan doen. De verhalen over kapotte ziplijnen, niet behulpzame gidsen en geen garantie tot veiligheid was voor ons een te groot risico om te nemen. Wij gaan dus gauw op zoek naar nieuwe avonturen om in Laos te beleven, maar dat gaat zeker goed komen!

Jullie gaan snel weer van ons horen!

• 15 Maart 2015 - 18:54

Margriet:

Mooie verslagen weer, lijkt me allemaal prachtig en heel gevarieerd. En is het zo, dat iedere tempel weer mooi is? Leuke foto's van de olifanten. Succes met de oversteek!