Een hoop avontuur bij de olifanten en in Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu Een hoop avontuur bij de olifanten en in Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu

Een hoop avontuur bij de olifanten en in Pai

Blijf op de hoogte en volg Christian & Melanie

15 Maart 2015 | Thailand, Mae Hong Son

We hebben weer een hoop avontuur beleefd hier in Thailand. Met name de dag van de olifanten die we jullie in geuren en kleuren gaan vertellen.
's Ochtends zouden we om 8:30 opgehaald worden en stonden wij om 7:30 al buiten met onze rugzakjes, klaar om te gaan! Iets te enthousiast, want om 9:00 kwam de jeep pas aanrijden. Op naar de olifanten! Het zou een 2 uur durende rit zijn en onderweg stopte we nog even bij een marktje. Na nog een stukje gereden te hebben moesten we wachten voor wat bouwvakkers die even iets moesten fiksen. De chauffeur vertelde dat het vanaf daar nog 8km zou zijn tot de bestemming. Dat klinkt als nog een klein stukje en dan zijn we er, maar dat was een wat avontuurlijker klein stukje dan we dachten! Een onverharde weg de bergen in met de weg zo breed als de jeep, waarbij je naast je de afgrond in keek. Dat was toch wel even aardig spannend! Maar de chauffeur wist kennelijk wat hij deed en heeft ons veilig naar boven gebracht. Met ieder een zak minibanaantjes werden we eerst naar een hutje gebracht. Een man die daar woonde vertelde wat over de olifanten die daar leefden en wat wij zouden gaan beleven die dag. We wandelde nog een stuk verder de bergen in en kwamen bij weer een hutje. De dresscode konden we niet omheen en we kregen allemaal een mooi zelf gemaakt blouseje aan. Met onze banaantjes in de hand liepen we nog een stukje verder waar de olifanten op ons stonden te wachten. Oma van 60, twee moeders en twee kleintjes van 1 jaar oud en 5 maanden oud. In het begin nog wat spannend wanneer ze op je bananen afkomen, maar al gauw merkte je dat ze eigenlijk heel lief voor je waren. De banaantjes werden met de slurven uit je handen aangepakt en de grote konden zelfs in hun mond gevoerd worden. Na de banaantjes was er nog tijd om met de olifanten op de foto te gaan, ze te zien spelen in de jungle en met ze te knuffelen. Ze wisten wel hoe ze je stevig vast moesten pakken! Hierna was het tijd voor een heerlijk Thaise lunch en al gauw stonden we in onze zwembroek om op weg te gaan naar het modderbad. Je kwam er niet onderuit om in de modder te belanden, daar zorgde de mannen van daar wel voor en anders was er altijd nog de olifant die je met zijn slurf onder spetterde. Een heerlijke masker van modder. Goed voor de huid van de olifant en een zacht huidje voor onszelf. Na grote pret voor zowel ons als de olifanten was het tijd om af te spoelen in het bergwater. Maar eerst moesten de olifanten gedoucht worden! Pas toen zij schoon en tevreden de jungle weer in gingen, konden wij zelf nog even onderdompelen. Lekker weer schone kleren aan en natuurlijk nog even de bewoners gesponsord door een olifanten sleutelhanger te kopen. Het was een dag waarvan wij onwijs genoten hebben en die we niet meer zullen vergeten. De foto's zullen jullie verder vertellen waarom;)
Het roer werd al gauw weer omgegooid toen we op het busstation stonden om de bus te pakken richten het volgende plaatsje, Pai. We stapte de minivan in die ons in 3,5 uur naar Pai zou brengen. Het eerste half uurtje vielen onze ogen lekker dicht, maar al gauw schrokken deze weer open. Een weg door de bergen met 700 bochten zorgden bij meerdere passagiers voor een onpasselijk gevoel met voor de zekerheid de plastic zakjes in de hand. Het leek een tocht zonder eind. Gelukkig maakte Pai alles weer goed. We belande op de nachtmarkt in een sfeervol stadje. Lekker wat te eten gepakt en ons naar de slaapplek laten brengen. We hadden een chalet tussen de natuur met een hangmat voor de deur. Dat is weer eens wat anders! De volgende ochtend zijn we op de fietsen gestapt op weg naar de hot spring. De man van de fietsenverhuur keek ons verbaasd aan toen we vertelde waar we naartoe gingen. Het zou volgens hem erg ver zijn, namelijk 10 km! (Hier zijn ze niet zo van het lopen of fietsen. Ze doen liever alles per scooter, auto of bus). Al gauw kwamen we er achter dat het niet 10 km fietsen is zoals wij dat gewend zijn. Een tocht met heuvels zo stijl dat we moesten gaan lopen om boven te komen was aardig pittig, maar met trots kwamen we 2 uur later toch aan bij de hot spring. Eerst het kokende bergwater en de natuur bewonderd en daarna lekker het water ingedoken. Dit natuurlijk wel in het koudste gedeelte van zo'n 32 graden. Lekker gerelaxt en daarna weer vol goede moed de fietsen opgestapt. Een andere route terug die wat minder heuvelachtig was en met nog meer natuur om ons heen. 's Avonds allerlei lekkere kleine hapjes gescoord bij ieder kraampje en de dag afgesloten met een biertje (die hier per fles van 620 ml gaan).
De volgende dag zijn we weer de minivan ingestapt terug naar Chiang Mai om vanuit hier verder naar Chiang Rai te gaan. Met dit keer vooraf een reispilletje te hebben genomen, was de reis toch wat beter te doen.
Met dit lange verhaal sluiten we weer een paar dagen in Thailand af, maar over de laatste dagen in Thailand vertellen we jullie in de volgende blog!

• 15 Maart 2015 - 15:12

Niels En Leonie:

Wauw Mel en Chris!! Bijzonder wat jullie daar allemaal mee maken!
    Wij genieten mee hoor! ;)