Lucky Day in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu Lucky Day in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu

Lucky Day in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Christian & Melanie

04 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

De eerste twee dagen zijn al weer voorbij en terwijl ik dit aan het typen ben zitten wij 3uur in de bus op weg naar onze volgende bestemming, Kanchanaburi. Maar eerst gaan we jullie alles vertellen over Bangkok.
Na een goede reis, die voorspoedig is verlopen, zijn we maandag ochtend in Bangkok aangekomen. De drukte viel nog wel mee en het toeristenvisum was snel geregeld, maar toen kwamen we buiten. Het was warm, het stonk en we zagen alleen maar een weg vol met auto's, scooters, taxi's en tuk-tuk's. Gelukkig stapte voor onze neus iemand uit de tuk-tuk en konden wij gaan zitten. Even onderhandelen over de prijs en op weg naar onze guesthouse. Twee houten bakken op de grond met daarop een dun matje en lakentje en een Amerikaans ontbijtje met toast, ei en worstjes was een prima begin. We zijn gelijk op weg gegaan naar de eerste tempel, maar we kwamen niet ver want een man hield ons tegen en begon te vertellen dat dit onze lucky day was, want het was Buddhaday en alle tempels zouden gratis entree hebben en overal zou het feest zijn. Ook vertelde hij waar we allemaal wel niet heen moesten en dat we een tuk-tuk met gele vlag moesten pakken. Die zou ons de hele dag rondrijden en overal op ons wachten voor maarliefst 40 Bath (€1,10), alleen die dag een special price. Dat klinkt allemaal veel te mooi om waar te zijn dus we hebben dan ook lang getwijfeld. Ondertussen stond er al een tuk-tuk voor ons klaar maar ze moesten goed hun best doen om ons over te halen, maar aangezien de tuk-tuk driver Engels sprak en best serieus leek, hebben we het er toch op gewaagd. Netjes werden we naar de eerste tempel gebracht genaamd Wat In. Een tempel met aan de buitenkant een enorm lange Buddha. Na wat rond te hebben gelopen zijn we met de tuk-tuk (de man stond inderdaad netjes op ons te wachten) naar The Golden Mountain gebracht, een tempel boven op een berg waar je met een trap omhoog gaat met om je heen allerlei Buddha's en klokken. Op ons lijstje stonden voor die dag nu nog Lucky Buddha, Mabo Temple en Khaosan Road. Toch werden we bij een toeristen informatie punt afgezegd. De tuk-tuk driver vertelde dat hij een coupon had en wanneer hij ons daar heen zou brengen zou hij een stempel krijgen wat hij in kon ruilen voor geld. De reden dat wij dus zo goedkoop konden reizen. Prima dachten wij, dat hebben we wel voor hem over! Gedaan alsof ons neus bloed en we informatie nodig hadden, om na 5 minuten te zeggen dat we er over na denken en weer weg gaan. Op naar Lucky Buddha dachten wij! Maar nee, eerst nog even naar een fabriekje waar ze Armani pakken maken. Zij hadden een promotiedag en ook daar moest hij een stempel halen. Vooruit dan maar! Wat is nu een half uur op een hele dag opofferen zodat die man zijn geld krijgt. Maar dan nu echt op bezoek bij Lucky Buddha! Een afgelegen tempel waarbij we eerst door een bouwkeet moesten om in een soort tuin met tempels en huisjes te komen. Er was niemand te bekennen, maar wij konden daar op ons gemak wat rondlopen op zoek naar Lucky Buddha. Conclusie: Lucky Buddha was voor ons onvindbaar. Maar weer terug naar de tuk-tuk om de laatste tempel van die dag te bezoeken. Onderweg nog even informeren of hij naar de juiste tempel reed, maar nee we moesten eerst nog even naar nog een toeristen informatie punt zodat hij zijn laatste stempel kreeg. De instructie was om zeker 10 minuten binnen te blijven en gratis informatie te winnen en uiteindelijk niks van georganiseerde tours te boeken maar ze te bedanken voor informatie. We konden er niet onderuit want we stonden al voor de deur, dus we deden braaf wat ons gevraagd werd. Met toch wat extra informatie op zak terug naar de tuk-tuk en op naar de Mabo tempel! Maar de man had slecht nieuws voor ons. Een kwartier geleden zou de Mabo tempel gesloten zijn, dus zijn we naar Khaosan Road gebracht. Lekker een groot deel van de stad kunnen bewonderen met de tuk-tuk, bestuurd door een gezellige Engels sprekende jongeman. Een straat vol met winkeltjes en kraampjes zijn we doorheen geslenterd en we hebben eindelijk wat te drinken en eten kunnen scoren. Een karretje op straat dat Pad Tai verkocht, mihoen met tauge en ei, en waar we zeker wisten dat het in een wok gebakken werd hebben we een gok gewaagd. Missie geslaagd! Op een terras nog een biertje gedronken en toen vonden dag 1 wel weer mooi geweest. Lekker vroeg naar bed.
Dag 2 besloten we in eigen hand te nemen en niet met de tuk-tuk te gaan. We zijn met de busboot naar een stukje verderop gebracht om de oversteek te kunnen maken naar de tempel Wat Arun. Een mooie tempel en gezellige tuin met terrasjes, winkeltjes en andere huisjes. Slippers had ik niet bij, dus bij een kraampje een leuk paar uitgezocht, maar toen kwam het moment van afdingen. Uiteindelijk maar een eurotje minder betaald, maar over een paar weken zijn we pro's. We zijn weer terug naar de overkant gegaan en hebben de rest van de dag rondgelopen in Bangkok. In China Town geweest, maar ook een heel stuk tegengekomen waar de handel van Bangkok plaatsvond. Bloemstukken werden handgemaakt en auto's, loopkarren en tuk-tuk's werden volgeladen met grote zakken eten en vervoerd. Erg leuk om te zien hoe dat daar gaat. 's Avonds weer op straat een soepje gescoord (de tentakels heb ik maar even laten liggen, maar Chris vond ze lekker) en met geluk de laatste boot terug kunnen pakken. Nog even het avondleven in Khaosan Road gespot (de massages zagen er wel erg verleidelijk uit) en uiteindelijk weer lekker in ons bedje beland.
De dagen in Bangkok waren een goed begin van de vakantie en nu zijn we op weg om The River Kwai te bekijken, een floating market te bezoeken en watervallen te bewonderen. Straks eerst maar eens kijken wat voor kamer we hebben geboekt! Voor 250 Bath (€6,80) zullen we maar niet teveel verwachten.

Voor nu houdoe en we laten snel weer van ons horen!

• 04 Maart 2015 - 08:20

Karin Van Rooij:

Zo, dat is meteen een flink verslag, leuk om te lezen....
    Als je wat langer op pad bent dan leer je wel om dit soort figuren heel snel af te wimpelen...en als je wat bruiner ziet dan komen ze niet meer op je af, want dan weten ze dat ze geen kans meer maken. Maar al doende leert men...niet waar ;-))
    Heel veel plezier in Kanchanaburi....en ik kijk uit naar het volgende verslag.

Groetjes Karin

• 04 Maart 2015 - 09:32

Angélique :

Wooow, wat een ervaring en heel veel informatie rijker. En dat in twee dagen;)))
    Geniet lekker van jullie volgende trip. Ik ben zeer benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Dikke knuffel XXX

• 04 Maart 2015 - 10:09

Jan Embregts:

Mooi begin van jullie reis. Ik blijf jullie volgen en kijk al uit naar het volgende verslag.

• 04 Maart 2015 - 11:03

Bram:

Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin! Het is bijna alsof ik onze eigen reis van afgelopen zomer weer teruglees. Tuk-tuk naar de tempels, Armani pakken fabriekje waar alleen die dag promotie is, 5 minuten in een winkeltje rondlopen voor een benzinebon, naar een reisbureau.. Volgens mij hebben we dezelfde tuk-tuk driver gehad! Ik wil ook weer terug! Jullie gaan echt genieten:)

Mocht je de kans hebben: sla Sukhothai zeker niet over. Het is wat moeilijker bereikbaar maar zo mooi! En als je daar dan toch bent, een mountainbiketochtje met de belgische Ronnie (naam van het bedrijfje vergeten) over de countryside is echt een aanrader!

Geniet ervan!

Groet, Bram

• 04 Maart 2015 - 12:04

Claudia:

He Mel en Chris, heerlijk om te lezen! Enneh die lucky buddha vind je natuurlijk ook alleen op de een luycky day :-). xxx

• 04 Maart 2015 - 13:04

Martine:

Klinkt goed zeg! Leuk om te lezen dat jullie nu al avonturen beleefd hebben! Dat wordt nog wat de komende 3 maanden haha ;) Heel veel plezier!! xx

• 04 Maart 2015 - 18:34

Margriet:

Dat zijn al mooie verhalen zeg.Er is veel te beleven daar. Succes met het volgende avontuur, we zijn benieuwd.

• 06 Maart 2015 - 08:45

Naim:

Hallo daar,

Ik dacht ik zal eens gaan kijken op de site wat onze Christian en Mel al hebben gedaan. En zag ik ineens een bulk tekst staan. Maar ik heb toch de tijd genomen om het verslag te lezen tijdens het werk door :-) Mooi verslag. Als ik zo naar de foto's kijk. Wat een verschil tussen rijk en arm zeg! Ik wens jullie nog heel veel plezier toe.

Groetjes,
    Naim