Kanchanaburi! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu Kanchanaburi! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Christian & Melanie - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi!

Blijf op de hoogte en volg Christian & Melanie

06 Maart 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Ook Kanchanaburi kunnen we al afvinken op het lijstje. Woensdag zijn we in de middag aangekomen in Kanchanaburi. Het guesthouse dat we hadden geboekt zou zich in een straat achter het busstation bevinden dus wij gingen lopend op zoek, maar kregen het niet gevonden. De locals gevraagd waar we moesten zijn en toen hun dochter erbij werd gehaald was het al gauw geregeld. We konden om de beurt bij haar achter op de scooter springen en zij bracht ons naar de plek waar we moesten zijn. Wat een aardige mensen :) Dat is ook gelijk het verschil met Bangkok. Kanchanaburi is niet zo groot en bestaat voornamelijk uit locals. Het is dan ook wat rustiger en het verkeer is een stuk veiliger. Een mooie kans voor ons dus om fietsen te huren en er op uit te gaan. De gastvrouw had wat highlights aangestreept op de kaart en zo zijn we op weg gegaan om allereerst wat tempels te bekijken. We ontdekte een plek waar ze nieuwe tempels aan het bouwen waren en waar de tempels een Chinese stijl hadden. Erg mooi! Het boeddhisme leeft ook heel sterk onder de gehele bevolking. Verderop hebben we een museumpje over de tweede wereldoorlog bekeken die vooral betrekking had op de beroemde brug. The bridge over the River Kwai. Ook Nederlandse verhalen waren daar te lezen en het is dan toch indrukwekkend om te lezen hoe het er toen der tijd aan toe ging. Na het museum zijn we dan ook naar de brug toe gefietst. Een enorme trekpleister, zowel voor locals als voor toeristen. En wanneer de brug (het treinspoor) vol staat met mensen denk je dat deze alleen nog als bezienswaardigheid wordt gebruikt, maar nee hoor! Luid toeterend komt stapvoets een personentrein aangereden en wacht iedereen op de tussenliggende platvormen tot hij weer voorbij is. Alsof er niks gebeurd is staat daarin in no time de hele brug weer vol mensen. Voor die dag hadden we wel weer genoeg gezien en op de terugweg hebben we heerlijk gegeten. Bij aankomst in het guesthouse hadden we gelijk een nacht bij geboekt omdat we ook nog graag de Erewan Waterfall wilde bewonderen. Op de plaatjes zag deze er namelijk onwijs mooi uit! Dat stond dus op de planning voor dag 2. 's Ochtends hadden we wat moeite met wakker worden dus we dachten we gaan wat later op de dag, dan is het ook niet zo warm daar. De vorige bus hadden we net gemist dus we moesten iets meer dan een uur wachten en dan zouden we naar de watervallen gebracht worden. Na een busrit van 1uur en 3 kwartier (die wat langer was uitgevallen dan gepland) stonden wij om 15:15 bij de ingang. Een vrouwtje kwam met de tickets de bus in gelopen en vroeg ons of we bleven slapen. Wij wisten niet dat die mogelijkheid er was dus zouden gewoon weer met de bus terug gaan. En toen zei het vrouwtje: “om 16:00 gaat de laatste bus terug naar Kanchanaburi”. Oeps! Daar hadden we geen rekening mee gehouden! We hadden dus 30 minuten om naar de wc te gaan, te rennen om toch de eerste twee kleine watervallen te kunnen zien, snel wat foto's te schieten en weer op tijd bij de bus te zijn. Bij aankomst zat de bus al nok vol, maar hier kunnen zelfs mensen in de deuropening hangen. Met de deuren open heb je immers meer ruimte! Maar of de bus het daar ook mee eens is? Die nam op zijn tijd zijn pauze en besloot dan niet meer vooruit te kunnen en te gaan roken. Maar toch na zo'n 2 uur in de bus kwamen we weer in Kanchanaburi en konden we na het eten ons avontuur weer afsluiten. Wijze les voor onszelf: kijk ook even naar sluitingstijden en bustijden.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan om met de bus naar Ayutthaya te reizen. We hebben dit keer gekozen voor een wat luxere slaapplek, namelijk een hotel! Een grotere kamer, airco, eigen wc en douche en een balkonnetje. Vol goede moed hebben we gelijk weer de kaart erbij gepakt en zijn we gaan lopen. Op naar de floating market dachten wij! De 38 graden werd na een uur lopen toch wel zwaar en toen Chris een bloedneus kreeg hebben we toch maar besloten met de tuk-tuk terug naar het hotel te keren. Geen floating market, maar vandaag een rustdag. Lekker op ons bedje in de airco. De tempels, marktjes en olifanten begroeten we morgen weer!

Zonnige en luie groetjes vanuit het oosten!

p.s. thanks voor alle super leuke reactie! Erg leuk om te lezen!

• 06 Maart 2015 - 12:18

Karin Van Rooij:

Wat komt er veel bekends voorbij, leuk hoor....
    In Ayutthaya kun je een mooie boottocht maken naar alle tempels of ook fietsen huren en van tempel naar tempel fietsen...ook heel mooi.
    't Is er warm hè! Ik kan het me helemaal voorstellen pffff....
    Veel plezier :-))

• 06 Maart 2015 - 12:47

Margriet:

Weer een mooi verhaal, leuk om te lezen hoe het daar gaat. En af en toe een dagje rust is ook goed.
    Veel plezier weer op de volgende dag.

• 06 Maart 2015 - 14:11

Frans Hendriks:

mel & Chris ik vind het heel leuk jullie verslagen te lezen, is net of je er zelf een beetje bij bent en ziet wat jullie overkomt. Vooral jammer van de waterval, maar wel weer grappig om te lezen dat het niet altijd gaat zoals je wil.
    Van deze ant geniet er van, doe indrukken op, en ik blijf jullie verslagen graag volgen. Xxx papa.

• 06 Maart 2015 - 19:10

Ilma Bernards:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er lekker van. Gr

• 06 Maart 2015 - 20:24

Bas:

Leuk om te lezen. Ik beleef zo onze Thailand-trip weer helemaal op nieuw. Ieder verslag doet mij meer en meer verlangen naar een nieuwe vakantie in "het land van de lach". Ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier daar! Grtz Bas

• 08 Maart 2015 - 11:42

Marloes:

Hahaha lekker handig met die bus zeg. Pfff en hoe warm. Vandaag is het 16 graden hier en we zijn allemaal helemaal blij. Veel plezier nog !